Перетворювачі частоти і перенапруга при розгоні Печать

ПЕРЕТВОРЮВАЧІ ЧАСТОТИ І ПЕРЕНАПРУГА


Всі перетворювачі частоти мають аварійний захист від перенапруги. Перенапруга небезпечна для силових IGBT-транзисторів інвертора і для електролітичних конденсаторів ланки постійного струму перетворювача частоти.

Перенапруга, яка вимірюється в ланці постійного струму, виникає в ній в наслідок грозових і комутаційних перенапруг у вхідній мережі живлення перетворювачів частоти і при роботі двигуна в генераторному режимі.

В перетворювачах частоти, для обмеження перенапруги, використовують допоміжний розрядний (brake) ключ, який, при необхідності, підключає розрядний резистор до ланки постійного струму і розряджає її до безпечного рівня напруги. Вся енергія розряду виділяється у вигляді тепла, і тому, при можливості, необхідно уникати режиму частотного гальмування, при якому двигун переходить в генераторний режим, в наслідок чого виникає перенапруга в ланці постійного струму.

Перетворювачі частоти з гальмівним (brake) ключем коштують дорожче ніж без нього. Розрядний резистор також коштує «чималенько» і потребує для установки окремого місця з хорошою вентиляцією, адже на ньому буде виділятися тепло.

ПЕРЕТВОРЮВАЧІ ЧАСТОТИ І ПЕРЕНАПРУГА, ЯКА ВИНИКАЄ ПРИ РОЗГОНІ ВЕНТИЛЯТОРІВ


В сервісний центр поступила заявка на діагностику партії перетворювачів частоти, які зупинялися по аварійному сигналу «Перенапруга ланки Ud». Звичайно ж перетворювачі частоти відповідали всім технічним характеристикам заводу-виробника.
Власник перетворювачів частоти (купував не в нашому сервісному центрі) попросив допомогти і ми не змогли йому відмовити.

При обстеженні приводного механізму частотно-регульованого електроприводу було встановлено, що це вентилятор з великим моментом інерції, який має свої специфічні особливості при частотному управлінні. В процесі частотного пуску, або в процесі роботи в приводному механізмі з великим моментом інерції можуть виникати незначні електромеханічні резонанси за рахунок живлення електродвигуна не синусоїдальною вихідною напругою перетворювача частоти, яка має форму ШІМ – сигналу.

При електромеханічному резонансі миттєвий струм двигуна збільшується, а в векторній системі формування вихідної напруги перетворювача частоти закладено алгоритм обмеження миттєвих струмів за рахунок зменшення вихідної частоти. Такий алгоритм обмеження струму дає хороший результат практично для всіх приводних механізмів, а в механізмах з великим моментом інерції двигун переходить в генераторний режим і через зворотні діоди перетворювача частоти «накачує» напругу в ланку постійного струму, що призводить до аварійної зупинки через високу напругу в цій ланці.

Якщо у Вас аналогічні проблеми, які між іншим виникають і в електроприводах грохотів (сита) каменедробилок, то звертайтеся до нас і ми за бокалом пива допоможемо зняти ці перенапруги.